De ieri și de azi: Străbunicul zâmbește (glume de altădată)

Recomandări:

Străbunicul zâmbește (glume de altădată)

Pentru că trebuie să mai și zâmbim uneori, am cules pentru voi câteva glume drăguțe din numerele anului 1884 ale “ziarului săptămânal ilustrat” ‹‹Cimpoiul››. Glume de acum mai bine de un veac, dar care ne fac să zâmbim chiar și pe noi, cei de astăzi:

ECONOMIE


Doi bancheri români de peste Olt căutau să se laude unul în fața altuia:
- Ei, cum îți merg treburile? – întrebă unul.
- De minune, nene.
- Ei, cum ?
- Păi, să vezi. Ca să-și dau numai o idee: pentru corespondența firmei noastre cheltuim 2500 de lei pe an numai pentru cerneală!
- He, he! – răspunse celălalt – asta nu e nimic, nene... Eu economisesc pe an la vreo 4000 de lei numai nepunând punctele pe i.

- Cum te cheamă fetițo?
- Pungășoaică, hoață, drăcușor. Așa mă cheamă tata...

EMISFERE


La un banchet se bea, după obicei, pentru sănătatea femeilor. Dl. B. zice:
- Beau în sănătatea sexului frumos din cele două emisfere!
Iar eu, răspunse dl. C., beau în sănătatea celor două emisfere ale sexului frumos! 

JUMĂTATEA MEA...


- De ce ești necredincios soției tale? – întreabă un duhovnic pe un bărbat.
- Pentru că nevasta e jumătatea mea!
- Asta așa e, negreșit...
- Da, dar eu am vrut una întreagă. De aceea mi-am mai luat o jumătate!

FOARTE TRIST


Discuțiune: Între un domn în doliu și un preot se discută despre organizarea unei înmormântării de a doua zi. Preotul, cu tariful în mănă, spune:
- Cum să nu-ți trebuiască lumânări? În sfârșit, fă cu voiești, dar să știi că va fi foarte trist…

- Spune-mi te rog, Iorgule, de ce te duci așa des
 la berărie și niciodată la universitate?
- Pentru că berării sunt multe și...
Universitate numai una!

DOLIU


O pariziană avea amant un negru. O amică a ei o întâlni plimbându-se pe stradă cu el.
- Ce ai pățit, draga mea, să’ți iei amant un negru? – zise dânsa.
- Dacă sunt în doliu...



MOARĂ DE VÂNT


Un țăran trecea prin fața tribunalului. O sumă de avocați urcau și coborau în grabă scările tribunalului cu mapele la subțioară. Țăranul îl întreabă pe unul:
- Dar oare ce să fie palatul ăsta?
- Moară de vânt !-răspunse în glumă cel întrebat.
- Ei, ca să vezi ! Nu-mi dădea prin gând; uite ce de măgari se suie cu sacii!

FEMEILE...


Femeile sunt pentru jumătate dintre bărbați calea cea mai scurtă de la avere la sărăcie și pentru cealaltă jumătate calea cea mai scurtă de la sărăcie la avere...

- Spune-mi Emilio, de ce nu îl iei
 pe locotenent în căsătorie?
-Dar gândește-te mătușă!
 Mi-aș pierde cel mai asiduu curtezan!

DINTR-UN ALBUM

 
Citită într-un album: “Cireșele roșesc când sunt coapte. Femeile, pe vremea aceea, de mult nu mai roșesc.”

ARITMETICĂ


Pentru cine sunt cele patru operațiuni matematice:
Adunarea pentru zgârciți. Scăderea pentru pungași. Înmulțirea pentru evrei. Împărțirea pentru socialiști.
 

BERE


Băutorul: - Berea asta e așa de proastă încât de’abia poți să o bei.
Berarul: - Închide numai ochii și înghite-o.
După zece minute:
Berarul (către băutorul care plătise numai jumătate din consumație) – He! Dar asta e prea puțin…
Băutorul: - Închide numai ochii și bagă-i în buzunar!

TINEREȚE


Micul George este întrebat despre logodnicul surorii sale:
- Și ce vârstă are?
- Nu știu…
- În sfârșit, e tânăr?
- Cred… Nici nu i-a dat părul până acum.


- glumele au fost culese din ziarul „Cimpoiul” – numere din anul 1884
- desenele sunt din Calendarul „Moftului Român” pe anul 1902

11 comentarii :

  1. Foarte faine! :)
    Mi-au plăcut, în mod deosebit, bancurile cu doliul și moara de vânt! :)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar Gigi. Glume dragute, care nu isi arata varsta. Asemenea damelor apetisante... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru blog!
    Am o nelamurire privind aceasta postare: glumele sunt culese din "Ciulinul" (asa cum scrie la inceput) sau din "Cimpoiul" (asa cum scrie la sfarsit)?

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult pentru atentionare, Adrian. Am corectat eroarea din articol. Este vorba despre.... Cimpoiul, ziar săptămânal ilustrat, care a aparut la Bucureşti, între 1 aprilie 1882 - 2 decembrie 1884 ; seria a II-a între 2 septembrie 1890-iunie 1891 ; seria a III-a între [1] februarie–1 aprilie 1907.

    Multumesc mult si pentru cuvintele frumoase. Te mai astept pe aici, cand vei avea timp si...chef.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pe când nici măcar nu anticipam internetul ,copil fiind,citeam unele reviste de colecție de la început de secol 20 ,mulțumind postum unei mătuși de departe ,regretând că multe se vor pierde în timp.Cred că pe-acasă ,pe la tata ,pe undeva mai sunt niște exemplare....le voi căuta cînd mă voi întoarce în țară.Mulțumesc pt republicare și neuitare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place sa citesc publicatii vechi. Iar atunci cand "dau" peste ceva intersant, va impartasesc si voua. Te mai astept, Mihaela!

      Ștergere
    2. Foarte frumoase descrieri, alese cu bun gust! Mulțumesc, si felicitări!Eu care am trăit clipe frumoase in copilărie, cu plăcere citesc!

      Ștergere
  6. Foarte frumoase, glume nepieritoare cu parfum fin! Acum nici nu știu dacă mai există vreo revistă de satiră și umor! Citeam cu drag "Urzica" și"Albina"...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stateam si eu in fata chioscurilor de ziare in ziua in care aparea "Urzica". :)

      Ștergere
  7. Cum de n-am dat de articolul acesta până acum? Ce să zic. Ori eram în vacanță la dată publicării, ori așteptam să îmi crească părul!
    Ori poate că mi-era spaimă să nu fugă locotenentul cu alta, care voiește a se mărita!! Hm!! Ce de bucățele hazlii de viață!!
    Și iar mă întorc, ce bine ar fi să fie toate într-o carte, din aceea de hârtie! Să o citești și altuia, care e prea leneș să descopere ce frumos, ori mai bine, câtă înțelepciune și cumințenie erau în glumele de altădată.
    Cum să îți mulțumesc? Să spun că ești cel mai bun? —știi asta! Dar, cu tot respectul pentru munca ta, nu pot face altceva decât sa îți repet MULȚUMESC!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe blog sunt vreo 400 de postari asa ca... sigur mai este cate ceva de citit! :)

      Ștergere