De ieri și de azi: Realitatea zâmbeşte (umor interbelic)

Recomandări:

Realitatea zâmbeşte (umor interbelic)


Pentru că trebuie să mai și zâmbim uneori, am cules pentru voi câteva glume din rubricile de umor ale revistei interbelice “Realitatea Ilustrată”:




Dureri de șale

- Domnule doctor, de câte ori muncesc mai mult la birou, capăt niște dureri de șale...
- Așa? Cât de des ți se întâmplă aceasta?
- Nu tocmai des, domnule doctor. De două ori pe an!

Succes

Vizitatorul: Elevele dumitale de la stenografie au aplicație pentru această profesiune?
Profesorul: Grozavă domnule. Gândiți-vă numai, că din cincizeci de absolvente ale anului trecut, treizecișicinci s’au și măritat deja cu șefii lor…

Complimente

EL: Cei mai proști bărbați au totdeauna cele mai frumoase femei.
EA: Ah ! Iar începi cu complimentele?

Un om practic

- Ce-a zis tata, când i-ai spus că nu puteai dormi noaptea de dorul meu?
- Mi-a oferit un post de paznic de noapte la fabrica lui…

Un local select

- Domnișoară, în ceașca mea este o muscă, ce'nseamnă asta?
- Ce'nseamnă ? Nu știu ! Eu sunt chelneriță nu prezicătoare…

Diplomație

- Elena, Mitică ți-a cerut mâna!
- Ah, papa, începu Elene să plângă, na’ş vrea să o părăsesc pe mama…
- Ia-o cu tine! Ia-o cu tine, draga mea!!!

("Realitatea Ilustrată" - numărul din 6 august 1931)

Presa interbelica
O glumă nostimă...

Punctualitate

- Îl vezi pe domnul de la masa din față? Este soțul fostei tale soții!
- L-am recunoscut imediat. Îl vezi cum se uită la ceas? La nouă și jumătate fix o șterge. Săracul…

Machiaj

- Nu găsești că miroase în cameră a vopsea arsă?
- Uite ce e, draga mea, n’ar trebui să stai atât de aproape de foc…

Despre vin, femeie  și... muzică

- Ce părere ai despre vin, femeie și... muzică?
- Eu mă duc să beau vin când femeia mea începe muzica...

Corespondență

- Cum, Mitică a plecat într-o călătorie cu mașina?
- Da, de vre’o săptămână.
- Și ți-a scris ceva?
- Două cărți poștale. Una de la poliție și a doua din spital.



Semn sigur

- O să fac și eu ca d-ta. O să las și băutura și tutunul.
- Îmi dai voie să te felicit? Cum o cheamă pe viitoarea ta soție?

Cerșetorul

- Uite omule, îți dau două perechi de ciorapi vechi de-ai bărbatului meu. Sunt ei puțin cam rupți...
-  N'are importanță coniță, aștept până o să-i coaseți.

Obligație

Chelnerul intră în sala în care se află adunați în jurul unei mese 14 bărbați în fața a 14 halbe de bere.
- La intrare este o doamnă care a venit să-și ia bărbatul. Domnul i-a promis că la 12 fix va fi acasă.
Toți  14 ridicându-se:
- Noapte bună dragi prieteni, la revedere, pe curând!

("Realitatea Ilustrată" - numărul din 15 septembrie 1932)
 
 



9 comentarii :

  1. Nostime glume! Asa este, trebuie sa mai si zâmbim, iar dumneavoastră ne ajutati in acest sens si va mulțumim! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Marilena. Te mai astept pe blog cand ai timp si... chef.

    RăspundețiȘtergere
  3. cum de mi-a scapat articolul..? chiar daca e mijloc de satamana, m-au amuzat glumele de pe timpuri :D. o saptamana frumoasa in continuare iti doresc, Maricel si inspiratie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Rodica. Si inspiratie si tie pe: http://lumesievenimente.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
  5. Faine glume! :) Cea mai faină mi se pare cea cu cerșetorul! :))

    RăspundețiȘtergere
  6. De gust bun, decente și cu oarece tâlc! Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Amuzante și atât de cuminți că te întrebi cum reușeau să se amuze bunicii noștri fără să apeleze la vulgarul din anecdotele de astăzi? Cred că erau niște jurnale pe care le puteau citi chiar și copiii.

    RăspundețiȘtergere